Onze kernwaarden

Wat we het belangrijkst vinden? Dat we een school zijn waar kinderen met plezier naar toe gaan. Waar ze zichzelf zijn en hun eigen weg ontdekken en bewandelen. Waar kinderen zich verwonderen, veel spelen, bewegen en elke dag met trots terugkijken op iets dat ze hebben geleerd. En lukt dat een dag niet? Dan is er morgen weer een nieuwe dag om het te proberen.

Aandacht

Wie ben je? Wat vind je leuk en waar word je blij van? Wat kun je al en wat moet je nog leren? Op De Rietkraag worden kinderen gezien zoals ze zijn. Er is dus ook aandacht voor de verschillen tussen kinderen. Want leren doen we allemaal anders. Kinderen mogen ontdekken wie ze zijn en hoe ze graag leren door zich te verwonderen en veel te proberen. Samen reflecteren we regelmatig op

leergroei. Naast het écht zien van kinderen, hebben we ook aandacht voor de wereld om ons heen. We kijken met een nieuwsgierige blik naar onze omgeving en de ander.

Talent

Waar ben jij trots op en wat geeft jou zelfvertrouwen? Op De Rietkraag is er aandacht voor de talenten van kinderen. Want op talenten mag je trots zijn. Ze zijn de basis voor succes. We willen kinderen succeservaringen – groot en klein – meegeven en succes ook met elkaar delen en vieren.

Bewegen

Wist je dat bewegen positieve gevolgen heeft voor de leerprestaties van kinderen? Kinderen op De Rietkraag bewegen daarom elke dag. We zetten bewegen en lichaamsgevoel bewust in om kinderen effectiever en duurzamer te laten leren. Dat doen we binnen en buiten op allerlei creatieve manieren met een goede balans tussen inspanning en ontspanning.